Comutarea intre versiuni
Introducere
In contextul implementarii noului sistem de gestionare a registrului salariatilor – REGES ONLINE, si al perioadei de tranzitie in care atat softul Revisal, cat si noua platforma REGES ONLINE pot fi utilizate in paralel (pana la data de 30.09.2025), platforma qPlus va ofera posibilitatea de a comuta usor intre cele doua versiuni de lucru:
-
Versiunea standard (REVISAL) – destinata gestionarii firmelor prin transmiterea fisierelor RVS, conform formatului vechi.
-
Versiunea REGES ONLINE – care permite sincronizarea firmelor pentru care utilizatorii au solicitat sau primit acces in noul sistem REGES ONLINE, ce inlocuieste softul Revisal.
In cadrul modulului REGES ONLINE din qPlus, veti putea efectua toate operatiile asupra contractelor, salariatilor si angajatorilor, iar datele vor fi transmise automat catre platforma REGES ONLINE prin intermediul cheilor API generate de sistemul Inspectiei Muncii.
Pasii pentru comutarea intre versiuni
In qPlus, utilizatorul are posibilitatea de a comuta intre doua versiuni functionale:
-
Versiunea REVISAL (modulul clasic, compatibil cu formatul fisierelor Revisal (.db) si transmiterea modificarilor prin fisiere .RVS)
-
Versiunea REGES ONLINE (modulul nou, compatibil cu platforma REGES ONLINE care inlocuieste Revisal, transmiterea operatiilor se face automat din qPlus in Reges Online)
Pentru comutare, navigati in meniul Acasa. In partea stanga sus, veti observa doua butoane:
-
Versiune REVISAL (activ in modulul clasic)
-
Schimba versiunea – apasati acest buton pentru a comuta in modulul compatibil cu REGES ONLINE.

Descarcarea aplicatiei desktop qPlus
Accesarea versiunii REGES ONLINE necesita instalarea aplicatiei desktop qPlus. Dupa selectarea versiunii REGES ONLINE, veti fi directionati catre o pagina unde este afisat urmatorul mesaj:
Descarcati aplicatia desktop. Aceasta functionalitate este valabila doar in aplicatia de desktop

- Apasati butonul Descarca.
- Instalati aplicatia desktop pe o unitate de lucru cu sistem de operare Windows.
Important! In prezent, aplicatia qPlus poate fi instalata doar pe sistemul de operare Windows. Compatibilitatea cu alte sisteme de operare (macOS, Linux) va fi disponibila in update-uri viitoare.
Autentificare in aplicatia desktop qPlus si conectare la REGES ONLINE
Dupa ce ati instalat aplicatia desktop qPlus pe sistemul de operare Windows, urmati pasii de mai jos pentru a va autentifica si a realiza conexiunea cu platforma REGES ONLINE:
Pasul 1 – Deschiderea aplicatiei desktop qPlus
La deschiderea aplicatiei, veti observa aceeasi interfata de autentificare ca in varianta qPlus din browser.
- Apasati butonul Autentificare.

Pasul 2 – Autentificare in contul qPlus
Aplicatia va deschide automat o pagina de internet unde trebuie sa va autentificati folosind contul dvs. qPlus (adresa de e-mail si parola).
-
Dupa autentificare, apasati butonul Open qPlus Desktop sau Deschide qPlus Desktop, in functie de limba afisata.
-
Astfel, veti fi autentificati automat si in aplicatia desktop qPlus.

Pasul 3 – Conectare la REGES ONLINE
Odata autentificat in aplicatie, pe ecranul acesteia va aparea mesajul: Reges Online neconfigurat Pentru a prelua informatiile despre contracte si salariati din platforma REGES, este necesara autentificarea dumneavoastra.

-
Apasati butonul Autentificare REGES pentru a va conecta la contul REGES ONLINE folosind ROeID sau semnatura digitala, folositi aceeasi modalitate de logare pe care o utilizati si pe site-ul Reges Online.
-
Aceasta autentificare este necesara pentru a sincroniza firmele din Reges Online in qPlus.
Sincronizarea firmelor din REGES ONLINE in qPlus
Dupa ce v-ati autentificat in contul REGES ONLINE, aplicatia qPlus va afisa lista completa a angajatorilor gestionati in acest cont. Este vorba despre firmele pentru care:
- aveti rolul de reprezentant legal sau imputernicit in platforma REGES ONLINE
- ati fost delegat de catre firma client pentru a gestiona registrul
Cautare si selectie angajatori
In pagina Sincronizare REGES, puteti:
- cauta rapid un angajator dupa denumire sau CUI, utilizand bara de cautare,
- bifa manual angajatorii doriti,
- sau folosi butonul Selecteaza toti angajatorii, pentru a sincroniza toate firmele gestionate din REGES ONLINE.

Dupa selectarea firmelor dorite, apasati butonul Sincronizeaza. Va fi afisat un mesaj de confirmare: Datele angajatorului, salariatilor si contractelor vor fi sincronizate cu informatiile din REGES. Aceasta functionalitate nu va sterge datele adaugate in qPlus (precum campuri aditionale, puncte de lucru, departamente etc.), ci va rescrie doar datele care exista si in REGES.
- Apasati Sincronizeaza pentru a continua. Anulare pentru a anula aceasta procedura.
Dupa confirmarea actiunii de sincronizare, aplicatia qPlus va incepe automat preluarea datelor din REGES ONLINE. Un mesaj de atentionare va fi afisat in partea superioara a ecranului:
Va rugam sa nu inchideti aplicatia in timpul procesului de sincronizare.
Pe ecran este afisat tabelul cu statusul sincronizarii pentru fiecare angajator selectat – inclusiv informatii privind numarul de salariati, contracte si credentiale preluate.
La finalizarea cu succes a sincronizarii, sistemul va afisa un mesaj de confirmare:
- ✅ Angajatorii selectati au fost sincronizati cu succes

Angajatorii sincronizati vor fi vizibili atat in aplicatia desktop qPlus in selectorul de firme, cat si in varianta online (qplus.ro), indiferent de sistemul de operare sau dispozitivul folosit.
Optiuni de lucru dupa sincronizare
- Puteti continua sa lucrati in aplicatia de desktop
- Sau puteti accesa platforma qPlus online https://qplus.ro, direct din browser, de pe orice dispozitiv (Windows, macOS, Linux etc.)
Important!
- Accesarea aplicatiei desktop qPlus este obligatorie in urmatoarele situatii:
- atunci cand doriti sa sincronizati o firma noua in qPlus, preluata in contul REGES ONLINE
- atunci cand efectuati modificari direct in Reges Online asupra firmei. Va fi necesar sa accesati aplicatia pentru a face o noua sincronizare pentru firma asupra careia ati efectuat modificari in Reges Online.
- Registrul va putea fi gestionat doar din qPlus, deoarece in platforma REGES ONLINE (https://reges.inspectiamuncii.ro), modificarile vor fi blocate automat.
Pe ecranul REGES ONLINE veti vedea urmatorul mesaj pentru firmele sincronizate in qPlus:
🔒 Modificarile sunt dezactivate pentru acest registru, deoarece este inca activa cheia de API. Pentru a putea face modificari, este necesar sa deblochezi aceasta optiune, apasand pe registrul curent.
Aceasta blocare are rolul de a preveni conflictele de date si este generata automat atunci cand o aplicatie externa (in acest caz, qPlus) este utilizata pentru trimiterea si gestionarea registrului prin API-ul oficial REGES.